Szkoła Podstawowa nr 56 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony BIP.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Szkoła Podstawowa Nr 56 z Oddziałami Integracyjnymi im. Arkadego Fiedlera
Karpacka 30
85-164 Bydgoszcz
tel.: 52 371 49 56
e-mail: sp56@edu.bydgoszcz.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jarosław Jagodziński, sp56.dyrektor@edu.bydgoszcz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 523714956. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Liczba aplikacji mobilnych -0.
Dział 1. Dostępność architektoniczna Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów -1
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne -0
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne- 1
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych - 0
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych) a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń -1
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń- 0
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach:
Rozwiązania architektoniczne -TAK Środki techniczne -NIE Zainstalowane urządzenia -NIE
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy -1
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy -0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy -0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego- 1
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego -0
5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia Procedury ewakuacji lub ratowania –TAK
Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania-NIE Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania -TAK
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku - 0
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku- 1
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku -0.
Szkoła Podstawowa nr 56 mieści się przy ul. Karpackiej 30 w Bydgoszczy.
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych -1 Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych -0
Tabela zgodności stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej Zgodność z UdC https://sp56.edu.bydgoszcz.pl/ Częściowo zgodna -TAK
Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że: -pochodzą z różnych źródeł, -opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, -posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. skany dokumentów, -opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor szkoły Jarosław Jagodziński, adres mailowy - sp56.dyrektor@edu.bydgoszcz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 697912397. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości flmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1.Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego –NIE
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej -TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych -TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych - NIE
e. Przesyłanie faksów -NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) –NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty - NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne –NIE
b. Systemy FM -NIE
c. Systemy na podczerwień (IR)- NIE
d. Systemy Bluetooth – NIE
e. Inne – NIE.
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? -NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? NIE.
4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji?
(na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) -NIE
W przypadku problemów z dostępnością informacyjno-komunikacyjną prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor szkoły Jarosław Jagodziński, adres mailowy - sp56.dyrektor@edu.bydgoszcz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 697912397. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak) Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem z tego w postaci wsparcia innej osoby z tego w postaci wsparcia technicznego z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego? Architektoniczna -NIE Cyfrowa -NIE Informacyjno-komunikacyjna -NIE.
Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? - NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) - NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) -NIE