Strona główna
Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Bydgoszczy

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół nr 19 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony BIP.

Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-03-01.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. skany dokumentów,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dane teleadresowe podmiotu publicznego

Zespół Szkół nr 19 im. Synów Pułków
ul. Adama Grzymały-Siedleckiego 11
85-868 Bydgoszcz
tel.: 523711326
e-mail: zs19@edu.bydgoszcz.pl

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Mendry, zs19@edu.bydgoszcz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 52 37-11-326. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność wejścia do budynków.
Szkoła posiada dwa budynki ("duża" szkoła i "mała" szkoła) połączone na pierwszym piętrze łącznikiem.
Wejścia do budynków szkolnych są od strony ulicy A. Grzymały – Siedleckiego. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Wejście do budynku "dużej" szkoły nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych tylko schody.
Wejście do budynku "małej" szkoły posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych z poręczami oraz schody.
Ponadto są jeszcze dwa wejścia od strony sali gimnastycznej oraz jedno od parkingu szkolnego przy basenie – dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w określonych godzinach.
Dodatkowo od strony parkingu bocznego znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne.

 

Dostępność korytarzy, schodów i wind.
W obu budynkach szkoły znajdują się windy przystosowane do transportu osób niepełnosprawnych (w momencie tworzenia deklaracji winda w "małym" budynu szkoły jest uszkodzona), korytarze oraz schody.

 

Pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne.
Nie stosuje się.

 

Umiejscowienie ilość i sposób korzystania z miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych.
Brak miejsc dedykowanych. Ogólnodostępne na terenie przyległych ulic.

 

Prawo wstępu z psem asystującym (utrudnienia i ograniczenia).
Nie ma ograniczeń.

 

Tłumacz migowy na miejscu lub on-line.
Nie ma.

 

Inne informacje
Wszystkie toalety są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu do "dużego" budynku szkoły są pracownicy obsługi.
Na terenie szkoły znajduje się parking dla pracowników i dostawców.

Informację wytworzył:
Beata Mendry
Data wytworzenia:
2020-09-23
Wprowadził do BIP:
Paweł Iwański
Data publikacji w BIP:
2020-09-23 12:08:14
Liczba odsłon:
657